Bekkenbodemspieroefeningen

Je kunt verschillende bekkenbodemspieroefeningen doen maar je kan ze bijvoorbeeld ook bewust aanspannen tijdens het hoesten, niezen of wanneer je iets opheft.
 

Bovendien zorgen die oefeningen er ook voor dat de bevalling vlotter verloopt en het helpt om rug- en bekkenpijn te voorkomen. Toch leert onderzoek dat slechts 11 procent van de zwangere vrouwen de bekkenbodemspieren trainen tijdens de zwangerschap. Ga jij hiermee vandaag nog aan de slag?


Om je op weg te helpen, hebben we 5 basisoefeningen voor je uitgewerkt in korte instructievideo's. We schakelden hiervoor de hulp in van Matthias Weemaels, bewegingscoach bij Motion Academy


Het is belangrijk dat je door je dokter medisch geschikt wordt bevonden voor het uitvoeren van de oefeningen.


Genoeg geoefend? Klik dan hier om naar ons dossier te gaan.

Bekkenbodemtrainers

Ben je niet zeker of je de oefeningen goed uitvoert? Je kan ook gebruik maken van een bekkenbodemtrainer. Bovendien vormen deze de perfecte aanvulling op je oefeningen.

Bekkenbodemtrainer Pelvix

Train je bekkenbodemspieren met oefeningen waarbij de gewichten geleidelijk verhoogd worden. Het is niet eenvoudig om de specifieke spiergroep van de bekkenbodem te voelen en activeren. Met deze bekkenbodemtrainer versterk je de juiste zone.

>> Bestel nu

Bekkenbodemtrainer Aquaflex

Dit is de eenvoudigste manier op je bekkenbodemspieren te versterken. Je verbetert de conditie van je bekkenbodem en herstelt de blaascontrole op een effectieve manier.

>> Bestel nu

Bekkenbodemtrainer Elvie

Kegel-oefeningen versterken je bekkenbodem en maken een einde aan onverwacht urineverlies. Maar het is moeilijk een spier te trainen die je niet kan zien en daar schiet de Elvie trainer te hulp.

>> Bestel nu