Gezondheidstips

alles over rimpels en de beste anti-rimpeltips

alles over rimpels en de beste anti-rimpeltips

Plots zijn ze daar … rimpels! Meestal ben je ze liever kwijt dan rijk, maar ze horen nu eenmaal bij het leven. Sommige rimpels geven het gezicht karakter en charme, hoewel niet iedereen daar van overtuigd is. Kijk maar naar het uitgebreide aanbod aan antirimpelcrèmes, -serums en andere anti-agingproducten.

Lees verder
suikerziekte

alles wat je moet weten over diabetes

Diabetes of suikerziekte komt steeds meer voor. Wat zijn de oorzaken en hoe kan je diabetes voorkomen of behandelen? Advies van je Goed apotheker.

Lees verder
video bellen

vermijd een coronadepressie … blijf positief

Minder mensen zien, meer binnen blijven … corona zorgt voor nogal wat aanpassingen. Positief blijven is de boodschap. Goed toont je hoe.

Lees verder
Welk mondmasker kies ik en hoe gebruik ik het?

zo kies je het juiste mondmasker – en gebruik je het correct

Welk mondmasker draag je het best? En hoe moet je je het bewaren en wassen om het proper en coronavrij te houden? Goed geeft je een antwoord op al jouw vragen.

Lees verder
een warme winter … met en voor je huisdier

een warme winter … met en voor je huisdier

Heb extra aandacht voor je (huis)dieren in de winter. De temperaturen en kortere dagen kunnen een invloed hebben op je hond of kat. Lees hier onze tips.

Lees verder
Droge huid en acne door een mondmasker vermijden

droge huid door mondmasker: dit kan je eraan doen

Als je lange tijd een mondmasker draagt vergroot de kans op acne en een droge huid. Lees deze tips van Goed om dit te verhelpen en je huid extra verzorgen.

Lees verder
Slaap jij gezond? Doe de check.

slaap je gezond

Je lichaam en hersenen zwoegen wat af op een dag. Je lichaam herstellen doe je met eten en slapen. Kortom, slapen is gezond én nodig. Maar hoe weet je of je gezond slaapt? En wat doe je als je een slaapprobleem hebt? Tekst en uitleg bij jouw slaap door slaapspecialist Annelies Smolders, die de online slaaptherapie ‘Start to Sleep’ ontwikkelde. 

Lees verder
tips om je kind goed te laten slapen

een goede nachtrust voor je kind

Een kind dat goed slaapt kan zich beter concentreren op school, is overdag vrolijker én bouwt een betere weerstand op. Ook niet onbelangrijk: een goede nacht van je kind zorgt eveneens dat je als ouder beter uitgeslapen bent. Een goed slaapritueel helpt om je kind vlot en rustig te laten slapen. Door dat houvast accepteert een kind beter dat het bedtijd is.

Lees verder
symptomen van griep, corona of verkoudheid

verkoudheid, griep of corona?

Het coronavirus is nog altijd aanwezig. En in het najaar doen ook het griepvirus en verkoudheden weer de ronde. Hoe kan je de symptomen van griep, verkoudheid of corona van elkaar onderscheiden? Of neem je beter het zekere voor het onzekere als je je niet goed voelt?

Lees verder
griepvaccinatie in tijdens van corona

griepvaccinatie in tijden van corona

Het najaar is het vaste moment voor de jaarlijkse griepprik. In 2020 is het griepvaccin nog meer dan anders aangeraden. Er bestaat immers een grote kans dat de piek in het aantal griepgevallen samenvalt met een nieuwe golf van COVID-19. Griep vermijden is dus zeker de boodschap. In de eerste plaats voor je eigen gezondheid, maar ook om te verhinderen dat er heel veel mensen met griep in het ziekenhuis liggen op het moment dat er ruimte nodig is voor mensen die besmet zijn met het coronavirus.

Lees verder
5 tips om luizen te voorkomen

luizen voorkomen? lees onze 5 tips

Ook al zijn luizen niet echt gevaarlijk, toch kunnen ze heel vervelend zijn. Zeker tijdens de zomermaanden en aan het begin van het nieuwe schooljaar zijn kinderen er extra gevoelig voor. Nochtans zijn er een aantal manieren om het risico op luizen gevoelig te verminderen.

Lees verder
10 schadelijke gevolgen van te weinig slaap

10 schadelijke gevolgen van te weinig slaap

Een slaaptekort is niet goed voor je lichaam en geest. Je loopt meer kans op een hartaanval, en een ongeval. Ontdek nog 8 andere gevaren van te weinig slaap.

Lees verder

6 tips voor een goede nachtrust

Goed slapen kan je leren. Duiding, advies en tips door klinisch psychologe Annelore Roose en slaaptherapeut Annelies Smolders. 

Lees verder
Teken: opgelet!

teken: opgelet!

Een beet van een teek voel je amper. Gevolg: je ontdekt ze vaak pas als het te laat is. Daarom is het belangrijk dat je je na elke wandeling in de natuur of nadat je in de tuin hebt gewerkt je goed controleert - of laat controleren - of je niet door teken bent gebeten.

Lees verder
zin en onzin van slaapmedicijnen

zin en onzin van slaapmedicijnen

Een slaappil slikken als je niet kan slapen. Zonder gevaar is dit niet. Slaapspecialist Annelies Smolders en Goed verklaren en scheiden fabel van feit.

Lees verder

Pagina's